Mit értesz te a turisztikai újságíráshoz?

Mit értesz te a turisztikai újságíráshoz?

Magyarország, Budapest

dscf3281.JPG

Most, hogy túl vagyok az utazás előtti utolsó ügyeletes szerkesztői turnusomon, és még hebegtem egy sort Balónál is, elgondolkoztam, hogy mit is értek én a turisztikai újságíráshoz. Hát nem sokat, nem vagyok egy kiköpött Kiss Róbert Richárd, még ha van is vele közös fotóm a Tumblren, és erről még a Travelo is cikket közölt annak idején.

dsc07241_1.jpg

Nem sokat írtam a vakációkról, talán, mert ezek vakációk voltak, érted, munka mentes időszak, ami egy újságírónál azért azt jelenti, hogy nem ír. Még a nevét se, csak ha a PIN-kód már nem elég.

Az egyik első és egyetlen utazási cikkem a Maldív-szigetekről szól, de ezt inkább csak úgy viccből tenném ide. Mentségem: fiatal voltam, és kellett a napfény.

De ha nagyon akarom, akkor ez a kolumbiai sajtóút is amolyan útinapló lett Gabriel García Márquezzel, viharral, meg bikinis, push up melltartós valóságshow-hősökkel.

És akkor még vannak a gasztrocikkek, amikben alaposan utánajárok, meg közben degeszre is eszem magam a sok információval: például itt van az, amelyik a karácsony halról szól, vagy ez a másik, ami a jászsági szarvasgombáról. Ja és jövö héten jön a nagy gasztrocikk, amiben belevetem magam a kőbányai Chinatown-ba és módszeresen felfalom a szecsuáni tarisznyaráktól a dàn tǎig.

Na ez várható, csak még több kaland, meg pénzügyi alapok, hasznos linkek, és persze Anna, aki ugye éveken át műsort vezetett a Tiloson. És azért azok sokkal jobbak voltak, mint én, amikor 24 évesen azt írtam, hogy

“Az Indiai-óceánban elszórt ezerkétszáz szigetből álló, alig kétszáznyolcvanezer lakosú köztársaság államvallása az iszlám. Bár néhány évtizede még jelentős hindu kisebbség élt itt, de amióta törvénybe iktatták, hogy elvesztheti állampolgárságát, aki rossz muzulmánnak találtatik, drasztikusan, hivatalosan egészen a nulláig zuhant a más vallású maldívok száma.”

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Zoltán Szabó (@szaboze) által megosztott bejegyzés,

 

Ha valaki kíváncsi arra, hogyan leszek mégis turisztikai szakíró, vagy csak szüksége van pár utazási információra a hátizsákos hippistoppoláson túl, de a Vajna Tímea-féle magángépes körutazásokon még innen, na akkor mentse el azt a blogot, like-olja a Facebook-oldalunk, ha pedig egzotikus képeket és videókat nézne télvíz idején Baliról vagy Új-Zélandról, akkor kövessen be Instagramon.

A bejegyzés trackback címe:

https://checkout.blog.hu/api/trackback/id/tr8514240201

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása