Hogyan vezess az út bal oldalán?

Hogyan vezess az út bal oldalán?

Wellington, Új-Zéland

Annyira féltem attól, hogy az út bal oldalán kell vezetnem majd Új-Zélandon, hogy Balin csak ezért megtanultam robogózni, hogy kipróbáljam, milyen, ha a másik oldalon vezetek, mint ahogy megszoktam. A baj csak az, hogy a robogón középen ülsz, alattad a motor, előtted és mögötted a két kerék, és hiába gyakorlod be, hogy balra kis ívben kanyarodsz, jobbra meg nagy ívben, azt sehogy se lehet robogón megtanulni, hogy akkor ezentúl a bal oldalon még másfél méterre is ott az az autód, ahol amúgy rendesen már a kamionok száguldoznak a szembe sávban.

Ennek ellenére nagyon gyorsan átálltam Új-Zélandon, tényleg a legnagyobb problémát az jelentette, hogy időnként indexelés helyett tomboló tornádó fokozatra kapcsoltam az ablaktörlőket, közben a helyiek meg néztek, hogy nem is vették észre, hogy esik, olyan derült az ég.

snapseed_23_1.jpg

Aztán kiderült, hogy fél Új-Zéland ki van plakátolva azzal, hogy hány balesetet okoztak a rossz oldalon vezető turisták, és újból megijedtem. Aztán persze találtam egy statisztikát, ami szerint 2006 és 2013 között a súlyos közúti balesetek mindössze fél százalékáért felelősek a turisták Új-Zélandon, de akkor már késő volt: feltúrtam a fél Youtube-ot olyan videóért, ami elmagyarázza, hogy ne vezessek a rossz oldalon.

Ilyet nem találtam, csak rossz oldalon vihogva vezető tinik és angol utakon monoton hangon motyogó amerikaiak jöttek szembe, ezért gyorsan csináltam én egyet. Hangsúlyozottan nem vagyok közlekedésbiztonsági szakember, sőt még olyan jó sofőr sem, aki driftelve szedi a jeges kanyarokat télvíz idején. De talán éppen ezért lehet érdekes, hogy nekem hogyan sikerült nem a rossz oldalon vezetni.

 Ha szükséged van pár utazási információra a hátizsákos hippistoppoláson túl, de a richkids típusú magángépes körutazásokon még innen, na akkor mentsd el ezt a blogot, like-old a Facebook-oldalunk, ha pedig egzotikus képeket és videókat néznél télvíz idején Baliról vagy Új-Zélandról, akkor kövess be Instagramon!

És ne felejtsd el a Youtube-csatornát se bekövetni!

A bejegyzés trackback címe:

https://checkout.blog.hu/api/trackback/id/tr1914685850

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása