Hogyan ne készíts ronda képeket a nyaralásaidról?

Hogyan ne készíts ronda képeket a nyaralásaidról?

 

fullsizerender_13.jpg

Sokan kérdezték, hogy milyen géppel fotózom, bár azért hozzáteszem, hogy a sok egy elég számottevő hányada miután megtudta, mit használok, hozzátette, hogy hát, érdekes, akkor miért ilyen szarok a képeid. Az egész világkörüli utat egy Iphone 8-cal, és egy Panasonic Lumix TZ100-assal csináltam végig, illetve kettővel, mert az első zoom optikája belehalt abba, hogy Laoszban, a Mekong-partján órákra a homokban felejtettem órákra, aztán Vietnamban helyrepofozták a szakszervízben, de valahol Costa Rica környékén végképp feladta, hogy kitolja az optikát a gépből. Sokat nézelődtem, interneteztem, fórumoztam, és rájöttem, hogy ennél több megapixel nekem nem kell, és még nagyobb zoomra se vágyom, és egyébként is az egész elfért még a zsemebnem is. Így végül vettem egy tök ugyanolyan Lumixot, csak Amerikában ZS100-nak hívják, és nincs piros díszcsík az oldalán. Ja, és a modell kiadása óta eltelt 24 hónap alatt pont felére esett az ára.

View this post on Instagram

New York, New York, part 2.

A post shared by Checkout (@szaboze) on

De persze ettől még nem tudok iagzán fényképezni, és ezt próbálom azzal palástolni, hogy néha megszalad a kezem, amikor a filterek potmétereit állítgatom. Többször jártam már tanfolyamra, de a fotózás nem olyan mint a biciklizés, legalábbis én másfél-két év alatt elfelejtem a bonyolultabb trükköket, és időnként még azt is elfelejtem, hogy melyik rekeszértékhez, melyik záridő dukál, ha azt akarom, hogy ne látszódjon a sok kínai turista a kép hátterében. Egész egyszerűen elveszem az ISO-rekesz-záridő Bermuda-háromszögben, és automata, vagy félautomata módban kattintom végig az életem.

Ihász Ingrid Instagram-tanfolyamát végigkattintva viszont megint megértettem mindent, sőt talán jobban is, mint mikor a fényképészet tanárom hadarta el a tankönyvből. Ingrid éveken át a munkatársam volt az Indexben, a sales-en dolgozott, és jól palástolta, hogy érdekli bármi más is a bannereken kívül. Bevallom én azt se nagyon követtem, hogy Instagram oldalt indított, ahol kifejezetten azt mutatja meg, hogyan lehet gyerekeket fotózni.

Először akkor figyeltem fel az oldalára, amikor a Couchsurfing blogon arról mesélt, hogyan lehet olyan utazási fotókat készíteni, amit nem csak átpörget majd a család nagyokat hümmögve. Ingrid most elindított egy online instakurzust, Storyban nyomja a praktikus ismereteket az ISO-ról és a rekeszről, vagy a vakuhasználatról, és nem csak azoknak, akik a gyereküket akarják folyton fotózni. Érdemes bekövetni, és időről időre tanulni valami apró kis trükköt tőle. 

A bejegyzés trackback címe:

https://checkout.blog.hu/api/trackback/id/tr2415454606

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása